یاوران مهدی(عج)

پیراهن یوسف و ابراهیم کجاست؟

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲ ب.ظ

مرحوم شیخ صدوق، راوندی و بعضی دیگر از بزرگان به نقل از مفضّل بن عمرو حکایت کند: روزی در خدمت حضرت صادق آل محمّد صلوات اللّه علیهم اجمعین نشسته بودم، آن حضرت فرمود: آیا می دانی پیراهن حضرت یوسف علیه السلام چه بود و کجاست؟ عرض کردم: خیر، نمی دانم؛ شما بفرمائید تا فرا بگیرم.......(جهت مطالعه ادامه روی ادامه مطلب کلیک کنید.)


Image result for کتاب چهل داستان و احادیث از امام زمان   

بخشی از داستان کتاب "چهل داستان و حدیث از امام زمان (عج)"(نویسنده: "عبدالله صالحی" /ناشر چاپی: "مهدییار"/ناشر دیجیتالی: "مرکز تحقیقات رایانهای قائمیه اصفهان"




امام علیه السلام فرمود: چون حضرت ابراهیم علیه السلام را خواستند داخل آتش بیندازند، جبرئیل امین علیه السلام پیراهنی از لباس های بهشتی برایش آورد و بر او پوشانید و آتش در مقابلش سرد و بی أثر شد. و در آخرین روز حیاتش آن را تحویل حضرت اسحاق علیه السلام داد و او نیز پیراهن را بر حضرت یعقوب علیه السلام پوشانید که اندازه قامت او بود. و هنگامی که حضرت یوسف علیه السلام به دنیا آمد، پدرش آن پیراهن را بر یوسف پوشانید، تا آن جائی که همان پیراهن را توسّط برادرانش برای پدر خود - که نابینا گشته بود - فرستاد و او بینا گردید و این همان پیراهن بهشتی بود. عرض کردم: اکنون آن پیراهن کجاست و چه خواهد شد؟ فرمود: الا ن نزد اهلش می باشد و در نهایت، تقدیم قائم آل محمّد صلوات اللّه علیه خواهد شد وهنگامی که آن حضرت ظهور نماید، آن پیراهن را بر تن مبارک خود می نماید وتمام مؤمنین در شرق و غرب دنیا، هر کجا که باشند بوی خوش آن را استشمام خواهند کرد. و او - یعنی؛ امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف - در تمام امور وارث تمامی پیغمبران الهی می باشد. [ 1]. پاورقی [ 1] إکمال الدّین: ص 327 ، ح 7، الخرایج والجرایح: ج 2، ص 691 ، ح 6، با تفاوتی مختصر.


بخشی از مطالب کتاب (چهل داستان وحدیث از امام زمان ). به شما عزیزان پیشنهاد می کنم این کتاب را از کتابخانه ها دریافت کنید ویا می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.


دانلود PDF


 


نویسنده: "عبدالله صالحی" /ناشر چاپی: "مهدییار"/ناشر دیجیتالی: "مرکز تحقیقات رایانهای قائمیه اصفهان"



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۰
حامد غنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
×یاوران امام زمان